VAN IDEE NAAR SUCCES

begrijpen van het idee

Het komt vaak voor dat er vanuit het management bepaalde ideeën naar boven komen waar er wegens een gebrek aan de juiste competenties of een focus op de core business geen of onvoldoende aandacht kan gegeven worden. 

Daarom begint elk groei verhaal met het identificeren van het probleem dat opgelost wordt, hoe het idee zou werken of waar het idee naar toe moet. Het uitpuren van het idee is een cruciale stap om tijdens de implementatie op regelmatige tijdstippen naar toe te kunnen teruggrijpen

opstellen van implementatie / project plan

Op basis van het uitgepuurde idee is het nu het moment om het idee te vertalen in verschillende tracks. Enkele voorbeelden hiervan zijn uittekenen en valideren van de business case & pricing, opstellen van de requirements, identificeren van partners, opstellen operationele processen, uittekenen van het go2market plan, etc. 

Dit is een tweede cruciale onderdeel in het geheel omdat dit de leidraad vormt naar de opvolging en het bepalen van de afhankelijkheden

uitrollen van project

Eens de roadmap bepaald is, moet dit nu “alleen” nog uitgevoerd worden. Hierbij is een continue opvolging van resources, scope en budget cruciaal. Bij elke beslissing blijft het belangrijk om het einddoel in het achterhoofd te houden, maar ook op regelmatige tijdstippen af te toetsen met experten/customer groups om continue te kunnen blijven bijsturen. 

continue opvolging en verbetering

Eens het idee gerealiseerd is, komt nu een volgende continue en laatste fase, namelijk het continue opvolgen en verbeteren. 

Deze verbeteringen gaan vaak gepaard met het opstellen van een gedetaileerd dashboard, identificeren van de bottlenecks binnen de customer journey en voldoende A/B testen van verschillende ideeën.

Interesse - contacteer ons