methodologieën

bepalen van doelstellingen

Het bepalen van de belangrijkste doelstellingen en resultaten die moeten bereikt worden helpen de organisatie richting te geven en op belangrijke momenten beslissingen te nemen om te blijven evolueren in de juiste richting.


Daarnaast blijft het cruciaal om voor elk project duidelijk de objectieven te bepalen om post hoc correcte analyses te doen en te kijken wat er anders en beter kan naar de toekomst toe

Customer journey mapping & persona design

Customer journey mapping heeft als ambitie om het doorgronden van hoe de klant de relatie met het merk/bedrijf ervaart. Dit gaat van bewust worden van het bestaan tot het uitbouwen van loyaliteit. 

Het doorgronden van de verschillende stappen die elke type klant neemt in relatie met merk/bedrijf is cruciaal om hier met de juiste media en boodschappen de persoon/bedrijf/klant te kunnen informeren en op die manier te overtuigen om de volgende stap te nemen.

Design thinking

Via een intuïtieve beproefde manier wordt via het design thinking oplossingen uitgewerkt door in het denkproces te kruipen van de persoon/bedrijf waarbij het probleem zich stelt.

Business model canvas

Tijdens een workshop is het de bedoeling om als resultante te krijgen dat we op één pagina de samenvatting zien van alle belangrijke elementen die het idee bevatten. Op deze manier wordt het idee ook al een eerste keer verder geconcretiseerd. 

Dit is een cruciale stap om het idee uit te puren, maar ook om naar terug te grijpen doorheen de implementatie fase. Dit wordt gebruikt als een houvast in het nemen van beslissingen en keuzes.

challenge wheel

Door gebruik te maken van het challenge wheel kunnen we in omgevingen waar verandering zich inzet of waar er binnen nieuwe teams gewerkt moet worden snel identificeren wat de pijnpunten / uitdagingen zijn waarmee de organisatie geconfronteerd is. Deze uitdagingen worden vervolgens verder bekeken hoe er een oplossing kan geboden worden en wat hiervan de impact is naar huidige werking.

Interesse - contacteer ons